Expeditieboot

Stichting Op Visite heet Op Visite omdat ze hun kunst op een prettige wijze direct onder de mensen brengt. Op straat en makkelijk te begrijpen. Het theatrale aspect van kunst is hierdoor gewaarborgd en daarom zeer geschikt als straattheater. Op uitnodiging van; De Mooi Weer Spelen’, voert Stichting Op Visite een theatraal kunstwerk uit rond het thema van dit jaar de vijf elementen: Water, Vuur, Aarde, Lucht en Humor. Dit wordt gerealiseerd middels de installatie: Expeditieboot’ een gezamenlijk werk van vier kunstenaars, Harm Jan Vrolijk, Carlo van Driel, Leon Perlot en riëlle beekmans.

Over de installatie

‘De evolutie staat voor een geleidelijke ontwikkeling in de confrontatie tussen met name de mens en de vijf elementen. Deze confrontatie wordt verbeeld als een delicaat evenwicht. Een Fysisch evenwicht op een Leids vletje in een gracht in Delft. Op de boot wordt een stalen constructie gemaakt van ongeveer drie meter hoog. Deze constructie is van bovenaf gezien ovaal van vorm. Op deze constructie komt een mechanische installatie, waaraan boegbeelden worden bevestigd. De installatie rijdt als een trein over de ovale rails. Door deze beweging dreigt de boot te kantelen, ze dient en schommelt…. Een beeldverhaal in vijf scenes, op en rond de boot'.

Plaats: de gracht voor het doelenplein [Vrouw Juttenland]

Data: Zaterdag 12 juni 1999 van 13 tot 1 uur